Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
I.
Základné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané:
pvpools s.r.o.
IČO: 53025539
DIČ: 2121242222
so sídlom: Nová Vieska 164,94342
Zapísanej Obchodný register Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 50941/N
kontaktní údaje:
email info@bazenmajster.sk
telefón +421949149064
www.bazenmajster.sk
(ďalej len „predávajúci“)
2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej
osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ,
alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom
webového rozhrania umiestneného na webovej stránke www.bazenmajster.sk(ďalej len
„internetový obchod“ alebo „eshop“ ).
3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto
obchodných podmienok. Zakúpením tovaru alebo zaplatením faktúry berie kupujúci na
vedomie tieto obchodné podmienky.
4. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II.
Informácie o tovare a cenách
1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností
sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú
uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za
vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovnou
cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v
internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za
individuálne dohodnutých podmienok.
2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho
charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohoto tovaru.
3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a
dodaním tovaru.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne
predávajúci s kupujúcim inak.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v
súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na
telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
• prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v
internetovom obchode,
• vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
· potvrdením cez email ako odpoveď na odoslanú ponuku
3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a
doručenia alebo potvrdí predchádzajúcu ponuku, prípadne dodatočné upravené ponuky
poslané cez email
4. Pred odoslaním objednávky cez eshop je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť
údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím
na Objednať s povinnosťou platby Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim
považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých
povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa
zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
5. Po obdŕžaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky
na emailovú adresu do 5 dní, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je
automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne
obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky
predávajúcim. Oznámení o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu
kupujúceho.
6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť,
zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa
považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá
potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu
uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku,
pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim.
Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo
elektronickou správou na email predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných
podmienkach.
8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny
tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný
dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu
bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných
podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle
kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa
považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá
potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
IV.
Zákaznícky účet
1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci
pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci
vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať
správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri
akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte
a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je
povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho
zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie
zákazníckeho účtu tretími osobami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj
užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z
kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to
najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia
predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
V.
Platobné podmienky a dodanie tovaru
1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže
kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
• bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho
č:SK4275000000004028080848, vedený u CSOB banky.
• bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom platobnej brány,
• dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru,
• v hotovosti pri osobnom odbere na prevádzke,
2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s
balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak,
rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade
bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4. V prípade platby prostredníctvom platobnou brány postupuje kupujúci podľa pokynov
príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
5. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený
okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.
6. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu.
Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
7. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu pokladničný
doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade
technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.
8. Tovar je kupujúcemu dodaný:
• na adresu určenú kupujúcim v objednávke
• osobným odberom v prevádzkarni predávajúceho.
9. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
10. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú
uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že
je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštneho požiadavku kupujúceho, znáša
kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
11. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim
v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na
strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo
uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným
doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
12. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov
tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade
zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí
kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
13. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na
emailovú adresu kupujúceho alebo Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru.
14. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar,
vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú
stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia
tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s
kúpnou zmluvou tak neurobil.
VI.
Odstúpenie od zmluvy
1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ,
má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.
2. Lehota pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní
• odo dňa prevzatia tovaru,
• odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov
tovaru alebo dodanie niekoľkých častí
• odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná
dodávka tovaru.
3. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
• o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred
uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy oznámil
kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k
úplnému poskytnutiu služby,
• o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle
na vôli predávajúceho a ku ktorému môže dôjsť v priebehu lehoty pre odstúpenie od
zmluvy,
• o dodaní alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,
ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých cena závisí na výkyvoch
trhu nezávislých na vôli predávajúceho,
• o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho, tovaru vyrobeného na
mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,
• o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní
vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
• o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov ochrany zdravia
alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
• o dodávke zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov,
kníh alebo počítačového softvéru, ak sú predávané v ochrannom obale a kupujúci tento
obal rozbalil,
• o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou predaja na základe dohody o
predplatnom a predaji kníh nedodávaných v ochrannom obale,
• o dodávke elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil , že bol riadne poučený o
tom, že vyjadrením tohoto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
• v ďalších prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení nehorších
predpisov.
4. Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať prehlásenie o
odstúpení v lehote pre odstúpenie od zmluvy.
5. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár k odstúpeniu od
zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na
emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných
podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
6. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od
odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu,
a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou
cestou.
7. Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14
dní od odstúpenie od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie,
ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté
peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým
nevzniknú ďalšie náklady.
8. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka,
vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej
najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
9. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné
prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar
predávajúcemu odoslal.
10. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebený a neznečistený a
ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je
predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej
ceny.
11. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob,
nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu
alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom
emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie
od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho
na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným
kupujúcim.
VII.
Práva z vadného plnenia
1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovaru pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci
zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
• má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti,
ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na
povahu tovaru a na základe reklamy predávajúcim vykonanej,
• sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa
tovar tohoto druhu obvykle používa,
• tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť
alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
• je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
• tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2. Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za
to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá
sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto
ustanovení sa nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola
nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u
použitého tovaru pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar
mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
3. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
• ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
bezplatné odstránenie vady tovaru,
výmenu tovaru za nový tovar,
• ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
primeranú zľavu z kúpnej ceny,
odstúpiť od zmluvy.
4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
• ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne
užívať ako vec bez vady,
• ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
• ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
5. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie
reklamácie možné, prípadne i v sídle alebo mieste podnikania. Spotrebiteľ môže
reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje
osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného
tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný
kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom
reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o
dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe
jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
6. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo
určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného
plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného
plnenia si uplatňuje, je Predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba
povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do
troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamách, v odôvodnených prípadoch, najmä
ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. . Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane
odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty
sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia
reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z
vadného plnenia) predávajúcemu.
7. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že
vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
9. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených
nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u
predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
10. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.
11. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia § 499 až
510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení
neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa v znení
neskorších predpisov.
VIII.
Doručovanie
1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať
prostredníctvom elektronickej pošty.
2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto
obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na
emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX.
Mimosúdne riešenie sporov
1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je
spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva,
že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov,
ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu
neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa
obrátiť sa na súd.
2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská
obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú
je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia,
Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov,
Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk.
Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line
nachádzajúcu sa na internetovej adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné
využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
3. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827
15 Bratislave, internetová adresa: https://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa
Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení
spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice
2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
4. Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia.
Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor
živnostenského podnikania. Slovenská obchodní inšpekcia vykonáva vo vymedzenom
rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa v znení nehorších predpisov .
X.
Záverečné ustanovenia
1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom
Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok,
strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté
práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle
ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov.
3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu,
vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho
obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak
používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do
internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci
nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať
negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla
jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať
programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať
internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by
bol v rozpore s jeho určením či účelom.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v
elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením
nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia
obchodných podmienok.
7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.1.2021